De veiligheidscampagne

Krachtige Visuals
De kracht van veiligheid zit in herhaling. Daarom komt de SafetyBuddy terug in krachtige visuals die veiligheidsthema’s overal om je heen zichtbaar maken. Maar alleen herhalen is niet genoeg. Wat je te vaak ziet, valt op den duur niet meer op. Daarom combineren we herhaling met vernieuwing. Gedurende het jaar richten we ons per periode, meestal per kwartaal, op één specifiek veiligheidsthema. Zo blijft de boodschap fris en krijgt elk onderwerp de aandacht die het verdient.

Slimme aanvullingen
Tijdens de campagne proberen we nét dat stapje extra te zetten om veiligheid écht te laten leven op de werkvloer. Dat doen we door na te denken over slimme aanvullingen die opvallen, verrassen of aansluiten bij een bijzonder moment, zoals een jaarlijkse veiligheidsdag of het kerstpakket. Op die manier versterken we de betrokkenheid en wordt veiligheid iets waar collega’s actief én met plezier aan bijdragen.

SafetyBuddy
De SafetyBuddy staat symbool voor veiligheid en maakt veiligheid herkenbaar, zichtbaar en bespreekbaar. Elk ontwerp is uniek en sluit aan op de werkomgeving, kledingvoorschriften en werkzaamheden binnen jouw organisatie. Zo ontstaat een karakter waarin medewerkers zich moeiteloos herkennen. Wie de SafetyBuddy ziet, denkt aan veiligheid!
Veiligheidsportaal
Hoe zorg je ervoor dat veiligheid niet alleen zichtbaar, herkenbaar en bespreekbaar is, maar ook leeft onder collega’s? Dat gebeurt in het veiligheidsportaal. Hier komen herhaling en betrokkenheid samen. Medewerkers vinden er de actuele veiligheidsthema’s, kunnen (bijna)-incidenten melden, hun ideeën delen via de ideeënbus en deelnemen aan een interactieve veiligheidsquiz. Laat collega’s merken dat hun input ertoe doet, veiligheid doen we samen!
Waarom een veiligheidscampagne?
Veiligheid boven alles! Als verantwoordelijke weet jij dat veiligheid op de werkvloer staat of valt met het gedrag van medewerkers. Gedragsverandering kost tijd en werkt pas écht als medewerkers continu worden herinnerd aan het belang van veiligheid.
Met een veiligheidscampagne geef je veiligheid een herkenbaar gezicht met de SafetyBuddy: een op maat gemaakt karakter dat op een leuke, toegankelijke manier het belang van veiligheid benadrukt. Onze campagnes zorgen ervoor dat medewerkers stap voor stap nieuwe gewoonten ontwikkelen, waarbij ze gestimuleerd worden om niet alleen hun eigen gedrag, maar ook dat van hun collega’s positief te beïnvloeden. Door een omgeving te creëren waarin veiligheid altijd en overal aanwezig is, helpen wij bedrijven om gedragsverandering duurzaam te verankeren en veiligheid écht tot leven te brengen.
Waar wij al impact maken
.png)
.png)
.png)

Veiligheid krijgt een gezicht
Met de SafetyBuddy wordt veiligheid persoonlijk, herkenbaar én leuk. Een vertrouwd gezicht dat collega’s op een frisse manier meeneemt in veilig gedrag.
Verhoog veiligheidsbewustzijn
Duidelijke, visuele periodieke communicatie die iedereen bereikt. Meertalig, laagdrempelig en herkenbaar op elk niveau.
Maak van een 'moetje' weer iets leuks
Kies voor opvallende, korte en pakkende content die regelmatig voorbij komt – zodat veiligheid leeft én blijft hangen.
...ook handig voor de veiligheid
1. Poortinstructie
Toets de veiligheidskennis van bezoekers of medewerkers aan de hand van een instructie met vragen. Veiligheid begint bij de poort, houd de controle.
2. Incidentencampagne
Maak het melden van (bijna)-incidenten laagdrempelig en zichtbaar. Motiveer collega’s om te delen wat mis ging of nét goed ging, en leer samen van elke melding.
3. AI SafetyBuddy
Als QHSE-manager kun je niet overal tegelijk zijn... toch? Getraind op jouw organisatie beantwoordt de AI SafetyBuddy vragen van collega’s op elk moment van de dag.
Ook onze partner worden?
Ontdek hoe BrydgeWork visuele impact combineert met digitale inzichten voor blijvende gedragsverandering.

Mark Donkersloot
mark@brydgework.nl
085 0600 865
Corporate Social Responsibility (CSR)
Bij afname van onze animaties planten wij bomen via Trees for All.
In de praktijk
SafetyBuddy’s in de praktijk. Hier vind je veiligheidscampagnes die zorgen voor herkenning, bewustwording en gedragsverandering op de werkvloer. Van opvallende communicatie tot slimme activatie: zo maken organisaties veiligheid zichtbaar én relevant in hun eigen omgeving.

Bolton Bouw
Bij Bolton Bouw staat veiligheid voorop. Om dat extra kracht bij te zetten, is BERT ontwikkeld: Bouwen? Eerst, Risico’s, Tackelen. Met kwartaalthema’s brengt BERT onderwerpen als werken op hoogte onder de aandacht. Van bouwhekdoeken tot borden bij randbeveiliging, veiligheid is overal zichtbaar. Klik op de knop hieronder om meer te lezen over de campagne.
